השקעות נדל"ן קטנות

תוכן עניינים

השקעות נדל"ן קטנות – שליטי האדמות המודרניים

השקעות נדל"ן קטנות הן אחד מהתחומים המבוססים והבולטים בעולם ההשקעות מאז ומעולם. מונח ה-LAND LORD מתפרס על פני אלפי שנות היסטוריה אפילו עוד טרם תקופת הרומאים והוא תמיד ייצג את זה שבשליטה, זה שהאנשים הפשוטים כפופים לו וחיים על אדמתו.

שליט הקרקע תמיד היה אדם מבוסס מהחברה הגבוהה, לא פעם גם בעל תואר רשמי כזה או אחר, אשר האנשים הפשוטים היו כפופים למרותו והיו צריכים לשלם לו אחוזים מהכנסותיהם כמס. בעלות על אדמה בעת העתיקה הייתה בעצם הסיפתח לתחום השקעות נדל"ן אשר במהלך השנים התפתח לכיוונים רבים ונהיה מה שכולנו מכירים כיום.

בניגוד לדעה הרווחת השקעות נדל"ן קטנות אינם מתמקדות רק במבנים ובמיזמים, כל אדם היביט היטב בסביבתו יגיע מהר מאוד למסקנה שכל מה שנמצא סביבו מקורו באדמה. מתכות, נפט, עץ וגז מקורם באדמה. אלפי אנשים עשו את הונם משטחי אדמה שוממים הרחוקים ממגע אדם העשירים במשאבים חיוניים לחיים המודרניים. עשרות אחרים הפכו את תחום המסחר בקרקעות לאמנות על ידי קנייה ומכירה במועדים הנכונים ולדוגמאות אין סוף.

השקעות נדל"ן קטנות

השקעות נדל"ן בימינו

בימינו  הזמינות למשקיע הפרטי הינן מצומצמות יותר, אם בעבר אדם פרטי יכל לחכור חלקת אדמה לצורך חיפוש זהב ולהינו מהפירות בהנחה ומצא את התגלית הרצויה אז בימינו זה כבר כמעט ולא אפשרי. רק גופים גדולים ובעלי ממון רב יכולים להרשות לעצמם להשקיע בחיפוש משאבים בסדרי הגודל האלה.

אם כך נשאלת השאלה אילו השקעות נדל"ן קטנות זמינות למשקיעים הפרטיים בימינו?

בפועל רובן המוחלט של השקעות הנדל"ן הזמינות הינן ניצול כזה או אחר של השקעה בנכס למגורים או במילים פשוטות – בעלות על דירה. בהיות המשקיע בעלים של דירה או מספר דירות מאפשרת לו מספר אפיקים לבניית ההשקעה בין אם בהשכרת הדירה או במכירתה בסכום גבוהה יתר ממחיר רכישתה כאשר השוק מאפשר זאת.

אפיק נוסף הינו השקעה במגרשים לא בנויים בצפייה להתפתחות האזור והזנקת מחיריהם.

השקעה ביחידה פרטית

השקעה בדירה פרטית הינה מההשקעות הבסיסיות והנפוצות ביותר בעולם. המשקיע רוכש דירה כאשר השוק מעודד זאת ומתחיל להשכירה. הדירה מספקת הכנסה חודשית קבועה לבעלי הנכס ועם השנים שוויה עולה עם עליית המחירים בשוק עד לנקודה שמכירתה הופכת לרווחית.

הדרכים למקסם השקעה מסוג זה בדרך כלל מצריכות סקירה מקיפה של אזור הרכישה והבנה לאיזה כיוון הרוחות נושבות, אזור החווה סממני פיתוח וזרימת משפחות צעירות איכותיות בדרך כלל מעיד על כך שמחירי הדירות יוכלו לזנק בצורה מאוד משמעותית עם השנים.

כאשר מנגד כמובן קיימת האפשרות שהאזור בהדרדרות. כמו כן חשוב לזכור שדירה שעומדת ריקה אינה מכניסה כסף לבעליה ולכן חשוב מאוד למצוא שוכרים אשר יהיו אמינים ואיכותיים.

השקעה במסחר במגרשים

מסחר במגרשים הינו תחום מעט יותר מסובך בתחום השקעות הנדל"ן, נקודת הפתיחה בתחום זה הינה ראיית עומק של מצב השוק וניתן להקבילה בצורה יותר ישירה למסחר בבורסה.

האינטרס של המשקיע במגרשים הינו רכישה בסכום נמוך יחסית במצב שהשוק נמצא בקיפאון ומכירה כאשר מופיעים סימני התעוררות. אמנם מדובר בהשקעה לתווך זמן קצר יחסית אך בפועל נדרשת עבודת עומק וסקירת התנאים הקיימים על מנת לצאת ברווח נקי לאחר המכירה.

התחום מתאים למשקיעים מעט יותר מנוסים בהשקעות נדל"ן אשר מבינים ברמה העקרונית את העלייות והירידות במחירים ואת סיבותיהם. חשוב לזכור שנקודת המפתח בהשקעה זו זה השווי של השטח ולא הפוטנציאל שלו ליזום עתידי, משקיעים רבים עלולים לחכות יותר מדי בצפייה שערך המגרש יעלה אף יותר ובכך לפסספס את נקודת המכירה האופטימלית ולהיתקע עם המגרש יותר זמן מהרצוי.

השקעות נדל"ן – אלו שרואים את העתיד

אפיק חדש יחסית בתחום השקעות נדל"ן קטנות היינו השקעה באדמה המוגדרת קרקע חקלאית, המטרה בהשקעה זו הינה לרכוש קרקע אשר יעודה הנוכחי הינו חקלאי – וכיוצא מכך זול – ולהמתין עד אשר קרקע זו תעבור תהליך הפשרת קרקעות ותוכשר לבנייה. תהליך הפשרת קרקע חקלאית מתבטא מיידית בזינוק עצום בשוויה של הקרקע המגיע למאות אחוזים.

זהו התחום שבו עוסקת חברת קרקעות ישראל, המתמחה באיתור קרקעות חקלאיות איכותיות להשקעה אשר פוטנציאל ההפשרה שלהם גבוהה במיוחד. בכל הנוגע בהשקעה בקרקעות חקלאיות יש צורך לנקוט באמצעי זהירות רבים מכיוון שישנם קרטריונים ברורים לגבי איזה קרקעות יכולות להיות מיועדות להפשרה בעתיד ואילו לא.

אחד המקומות החשובים ביותר שבהם ניתן לקבל אינדיקציה לגבי התהליך הינו מסמך תמ"א 35 אשר מציג תוכנית מתאר למדינה עד שנת 2020 וגובש על ידי מומחים בתחום ומסקנותיו אומצו על ידי הגופים הממשלתיים.

השקעות נדל"ן רכישת קרקעות

למה לשים את הכסף על השקעות נדל"ן?

רבים שואלים את עצמם את השאלה למה להשקיע בנדל"ן או אפילו למה להשקיע בכלל? למה לא לשים את הכסף בבנק או אפילו בכספת בתחת למרצפות.

התשובה לשאלה זו אינה פשוטה, בעולם שאנחנו חיים בו כיום ערך הכסף משתנה מדי יום ביומו. כסף בניגוד ליחידות מידה מדעיות הוא אינו ערך מוחלט, מה שאתה יכול לקנות בשקל היום אתה עלול לקנות ב-3 שקלים בעוד חמש שנים מהיום.

איך הבנקים משקיעים את כספכם ולמה אתם מקבלים רק חלק זעיר מהרווח?

כאשר אתה שם את הכסף בבנק הוא אינו שוכב שם ומחכה לך, הבנק משקיע את הכספים של לקוחותיו במגוון תחומים רחב ובכך בעצם מתאפשר התהליך של צבירת הריבית. מה שמצחיק זה העובדה שכאשר הכסף שלך שוכב בבנק ומשמש להשקעות וצבירת רווחים, אתה מקבל קמצוץ מאוד זעיר מרווחים אלו והבנק נהנה מכל השאר.

כך תשיגו את הכוח ותמקסמו את הרווחים

על ידי השקעה הכוח נשאר בידיים שלך ומאפשר לך כאדם פרטי את האפשרות למקסם את רווחיך. שימו לב, אם אין ברשותכם את כל הכסף הנדרש להשקעה, תוכלו תמיד לקחת משכנתא מהבנק ולהיעזר ביועצים של חברות המספקות ייעוץ משכנתא.

בנוגע לשאלה למה חברת השקעות נדל"ן – ובכך בפועל מדובר בתחום הידוע כסולידי יותר לעומת השקעות הון סיכון בבורסה אשר יכולות להתבטא במפחי נפש כבדים למשקיעים הלא מנוסים (וגם לכן מנוסים כפי שהוכיחה ההיסטוריה).

אמנם מדובר בהשקעות לטווח זמן ארוך יותר אבל השינויים גם כן איטיים יותר ומאפשרים למשקיע להתארגן על דרך פעולה אחרת אשר תמזער את הפגיעה בו במקרה של אי הצלחה ותאדיר את ההצלחה בשאר המקרים.

/ 5.

מאמרים שעשויים לעניין אותך
דילוג לתוכן