מציאת מגרש חקלאי למכירה

תוכן עניינים

כאשר מחפשים מגרש חקלאי למכירה, מתעוררות שאלות רבות לגבי המיקום, הפוטנציאל לרווח, והתהליך הנדרש להפוך אותו למגרש בניה. בעמוד זה, אנו נדריך אתכם לא רק איפה למצוא מגרשים חקלאיים בעלי פוטנציאל רווח, אלא גם נחשוף את הסיבות העמוקות שמניעות את ההשקעה במגרשים כאלו. בנוסף, נבחן את הדרכים לקבוע את פוטנציאל התשואה ונסביר איך מגרש חקלאי יכול להתפתח למגרש לבנייה.

היכן מוצאים מגרש חקלאי למכירה בעל פוטנציאל רווח?

זו היא בעצם שאלת השאלות שמנחה את רוב המשקיעים שבחרו בהשקעה בנדל"ן חקלאי, איפה מאתרים מגרשים חקלאיים למכירה אשר בעתיד הלא רחוק יניבו להם רווח של מאות אחוזים.

ובכן גבירותיי ורבותיי אם זו הייתה שאלה פשוטה אז ניתן להגיד בוודאות שכולם היו עוסקים בזה. כמות ההיצע של מציאת מגרשים חקלאיים למכירה הינה עצומה אך בפועל רוב המגרשים המדוברים רחוקים מלהיות השקעה נבונה מכיוון שרובם יעברו תהליך שינוי יעוד רק בעוד עשרות שנים, אם בכלל.

אז למה בכלל להשקיע באפיק כמו מציאת מגרש חקלאי למכירה?

כל משקיע מתחיל יודע שאין דבר כזה השקעה בטוחה, בכל מקום שיש בו פטנציאל רווח גלום גם פוטנציאל הפסד. זה טבעו של עולם ההשקעות וזו האמת היום יומית שבה חיים אשר בחרו לקחת חלק בעולם הזה.
משקיעים מתחלקים לסוגים רבים וכל אחד שנכנס לעולם הזה יצטרך להחליט על דעת עצמו איזה סיכונים הוא מוכן לקחת ואיזה לא.

רכישת קרקע לבנייה או מגרשים חקלאיים למכירה הינה השקעה אשר ניתן להגדירה סולידית לטווח ארוך, הנקודה התחתונה היא שהמשקיע רוכש קרקע שזה דבר קיים ומוחשי שלא יכול להעלם כלא היה. לקרקע לעולם יהיה ערך גם אם היא בסופו של דבר לא תוסב לבניה או שהתהליך יקח יותר זמן מההערכה הראשונית תמיד יהיה דורש ודבר זה קוסם לשמקיעים רבים אשר לא מעוניינים לסכן את כספם בצורה שעלולה לגרום להם לאבד הכל.

איך מגרש למכירה הופך להיות מגרש לבניה – כרוניקה של מציאת מגרשים חקלאיים למכירה

אז איך בעצם כל התהליך מתרחש, איך מגרשים למכירה תמימים למראה נהים מגרשים לבניה אשר גורדי שחקים או וילות מורכבים עליהם.

ובכן הכל מתחיל מהעובדה שלקרקע בישראל יש יעוד וכל עוד יעודה של קרקע כזו או אחרת לא שונה אז לא ניתן לעשות בה שום שימוש אחר, דהיינו קרקע חקלאית נועדה לחקלאות בלבד וכל שימוש אחר בה הינו בגדר עבירה על החוק.

המחיר של הקרקע במצבה ההתחלתי נמוך משמעותית מכיוון ששימושה מוגבל לפעילות מאוד ספציפית, לעיתים מגרשים למכירה שנרכשו כאשר יעודם היה עדיין חקלאי עוברים תהליך שינוי יעוד לקרקע לבניה בגלל צורך מקומי שדורש זאת. במצב הזה מי שהינו הבעלים של הקרקע יהפוך להיום לבן אדם מאוד שמח מכיוון ששוויה של הקרקע זינק מאותו הרגע במאות אם לא אלפי אחוזים ואיפה שפעם גדלו קישואים בעתיד הקרוב יהיו רק מגרשים לבניה.

מציאת מגרש חקלאי למכירה בעל פוטנציאל

דרכים לבדוק פוטנציאל תשואה של מגרשים חקלאיים למכירה

ובכן פה כבר צריך להגיע מוכן ולדעת בדיוק על איזה נקודות צריך לשים דגש, לא תמיד מספיק שמגרש חקלאי נמצא קרוב לשטח בנוי אלא צריך לנסות לקבל את התמונה הכוללת.
דבר ראשון יש לוודא שאכן יש צורך בעיר מסוימת לבצע תהליך של התרחבות – עדויות לכך ניתן לראות על ידי בדיקת הגידול בדמוגרפיה של העיר, ובמיוחד בכמות ההגירה אליה אשר מעידה על אטרקטביות ואף צפי לגידול עתידי משמעותי יותר.

לאחר מכן מומלץ לבדוק לפי תוכניות עבר שהועלו מה הכיוון הכללי שאליו נתון המומחים לדחות את פיתוחו של האזור, תוכניות עבר יכולות לתת אינדיקציה רבה לגבי לאן תנשוב הרוח בעניינם של מגרשים חקלאיים למכירה מסויימים. על המגרשים עצמם חשוב לוודא שהם אכן מגרשים פרטיים ורשומים בטאבו ושהשטח שלהם לא עובר בתוכניות של פארק אזורי עתידי כלשהו או כביש ראשי.

מציאת מגרשים חקלאיים למכירה – יש מי שדואג לכם

בהתחשב בעובדה שכל המידע הזה הוא ממש קצה הקרחון בתחום הרחב הזה, הרבה אנשים הולכים לאיבוד בתוך הנתונים ונוטים לפספס פרטים חשובים ביותר.

לצערנו לא פעם אנחנו נתקלים במשקיעים פרטיים אשר עקב סדרה של החלטות לא נכונות מצאו את עצמם עם מגרשים חקלאיים למכירה אשר לא הניבו להם את התשואה שלה ציפו.

חשוב מאוד להתייעץ עם גורמים מקצועיים המכירים את התחום ופועלים בו שנים רבות, אנו בחברת קרקעות ישראל נשמח לעמוד לשירותכם ולעזור לכם לבחור בין אלפי מגרשים חקלאיים למכירה את המגרשים בעלי פוטנציאל הרווח הגבוה ביותר.

/ 5.

מאמרים שעשויים לעניין אותך
דילוג לתוכן